Sfaturi Utile ale Medicului Veterinar

ToateAlbine BovineCabalineCaprineCâiniIepuriOvinePisiciPorcinePăsări domesticeRozătoarePeștiPăsări și animale decorative

Variola Crapului

14 Apr 2024

Variola crapului, cunoscută și sub denumirea de "Koi herpesvirus" (KHV) sau Septicemia herpesvirală a crapului, este o afecțiune devastatoare pentru populațiile de crap din întreaga lume. Această boală este cauzată de Herpesvirus Cyprinid -1 (CyHV-1), care afectează în special speciile de crap, cum ar fi crapul comun și crapul koi.

1. Ciocolata: conține teobromină, care este toxică pentru câini și pisici. Consumul chiar și a unei cantități mici poate provoca vărsături, diaree și chiar afecțiuni grave ale inimii. Ciocolata neagră  conține cea mi mare cantitate de teobromină și este cea mai toxică.

2. Ceapă și Usturoi: Aceste legume conțin substanțe și anume compuși sulfurici care pot afecta celulele roșii din sângele animalelor, provocând anemie prin distrugerea hematiilor, methemoglobinemie, iritații gastrointestinale, cum ar fi vărsăturile și diareea, iar consumul unei cantități mari dă dificultăți de respirație și insuficiență renală. Atât ceapa cât și usturoiul, fie în formă crudă sau gătită, sunt periculoase pentru animalele de companie.

Indiferent de vârsta lor, câinii merită să primească o îngrijire completă și echilibrată pentru a le asigura o viață sănătoasă și fericită. Suplimentele pot completa dieta și pot contribui la îmbunătățirea stării de sănătate a câinelui tău în diferite etape ale vieții sale. Iată câteva recomandări pentru suplimentele potrivite în funcție de categoriile de vârstă ale câinilor:

Eclampsia, cunoscută și sub denumirea de tetanie a laptelui sau hipocalcemie post-partum, este o afecțiune gravă care poate apărea la cățelele care tocmai  fătat. Această condiție este cauzată de scăderea bruscă a nivelului de calciu din sânge, cunoscută sub numele de hipocalcemie, și poate fi fatală dacă nu este tratată prompt.

În cazul în care un câine a ingerat o substanță necunoscută în aer liber, proprietarii pot lua câteva măsuri de prim ajutor înainte de a ajunge la medicul veterinar.

Intoxicația cu marijuana la câini și pisici poate fi o situație serioasă și trebuie tratată cu atenție și promptitudine. Este important să fii conștient de simptomele apărute în cazul în care animalul tău este expus accidental la marijuana.

Martie stimularea şi supravegherea zborului general de curăţire al albinelor; instalarea unui adăpost cu apă şi adaos de 5 g sare/l apă; efectuarea controlului sumar de primăvară; aplicarea în caz de necesitate, a tratamentelor pentru combaterea bolilor (varoozei şi nosemozei); hrănirea suplimentară a familiilor de albine în vederea valorificării culesurilor intense timpurii (salcâm şi rapiţă de toamnă).Aprilie - efectuarea reviziei generale de primăvară şi îndepărtarea situaţiilor anormale constatate cu această ocazie;

Am decis să facem un scurt rezumat despre unele substanțe toxice care pot afecta grav sănătatea pisicilor dvs. Am relatat mai jos un mnemotic pentru a fi mult mai ușor de ținut minte și astfel să vă asigurați protecția celor micuți.

Timpanocheratomul este o afecţiune otică, fiind cunoscută sub denumirea de colesteatom sau chist epidermoid, caracterizată de apariţia unei formaţiuni non-neoplazice la nivelul urechii medii. Această formaţiune este compusă din resturi de cheratină acoperite de un epiteliu scuamos cheratinizat, multistratificat. Prezintă o creştere continuă şi poate antrena deformarea şi distrugerea peretelui bulei timpanice. Imagistic se constată prezenţa unei structuri cu densitate de ţesut moale la nivelul urechii medii, precum şi alterarea până la distrugerea integrităţii peretelui bulei timpanice, în diverse grade. Examenul imagistic ajută la identificarea timpanocheratomului, însă diagnosticul definitiv se stabileşte prin examen histopatologic.

Nu există nici o îndoială că câinele este un animal cu un caracter marcant social, așa că are nevoie să trăiască cu stăpânii săi și să interacționeze cu semenii săi pentru a fi echilibrat. Familia care include un membru canin trebuie să știe că, pentru el, vor fi ceva ca haita lui. Cu alte cuvinte, relația cu proprietarul este esențială pentru a evita problemele de comportament al câinelui. Mai exact, perioada de socializare a catelusului